fredag 18 juli 2008

Kiviks marknad.


I onsdags åkte hela familjen till kiviks marknad. Det var ganska mycket att se på. Men efter ett tag blev det samma saker; strumpor, kläder, godis, väskor... Det första som inhandlades var en vax-duk med tyg känsla, sen blev det inte så mycket mer.
Efter bara ett litet tag fattade jag inte alls var vi var. Antingen har jag lite dåligt lokal sinne, eller så höll jag inte koll bara.
När vi på något sätt (Hur i ...?) kom fram till tivoli området, kändes det som att man skulle få huvudvärk. Varje "karusell" hade olika musiker. Och när man stod mellan två karuseller så blev man (jag) helt yr i bollen.

Vårt mål var William arnes motor cirkus. Vi såg på den första föreställningen på dagen. Klockan tolv. Vi fick stå i kö utanför i tio minuter. Sedan fick man gå uppför en skranglig trappa, som gick upp. När man sedan kom in så var det som en tunna. Som var ungefär 6 meter hög. Publiken stodbakom tunnan, så att man såg ner i den.
Det babblades i mikrofånen inannan det började. Det var kanske 5 nummer. Jag räknar upp dem.

Inga kommentarer: