onsdag 30 juli 2008

Segling.

Vi är ute och seglar med pappas lilla IF. Vi åkte igår, vi skulle egentligen i hamn på Ven, men hamnen var full. Så vi åkte över till Danmark, och in i en stor hamn som heter Rungested. Vi kom in sent och fick vänta ett tag på mat. Sen var det god natt!

På morgonen plockade jag och mina syskon fram håvar efter att jag sett en krabba. Den var rätt stor. Jag fick inte upp den, den kröp ner under några stenar. Vi fångade räkor och Nejonögon. Sen, simsalabim fick jag upp en. Den ville inte vara i min bror insekts låda av plast. Den höll på att klättra upp över kanten. Vi fångade som allt: 2 krabbor, ett Nejonöga, en liten flundra eller nått, fiskyngel ,och så såg vi stora fiskar med.

Pappa var och handlade på statoil, och kom på att han skulle köpt ett bröd till. Jag blev ivägskckade med 60 danska. Jag lyckades köpa ett Gulerots bröd. (Morot) Vi seglade sedan mot vårt hemland igen. Nu är vi i Viken, söder om Höganäs. Här har vi badat och håvat. Vi har fått upp 7 krabbor.